Medion Mobile 3G & MMS instellingen


Automatische instellingen

In de meeste gevallen kan je GSM, smartphone of tablet automatisch geconfigureerd worden. Gebruik hiervoor volgende link om de automatische/begeleide configuratie van Medion Mobile te starten, en de instellingen voor internet, 3G, MMS en e-mail op je toestel te plaatsen:

https://kpncca1.smarttrust.com/portal/auth/portal/ScaPortalWholesale

 

Manuele 3G instellingen

Mocht je toestel niet automatisch geconfigureerd kunnen worden, dan kan je altijd de instellingen manueel ingeven in je GSM, smartphone of tablet. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je toestel. Volgende instellingen moet je ingeven, al de rest moet gewoon op de standaardinstelling blijven staan:

Toegangspunt/APN: web.be
Gebruikersnaam/username: web
Paswoord/password: web

 

Vergeet niet na installatie je toestel te herstarten. Mochten de instellingen niet werken, zou het kunnen dat er nog oude of verkeerde instellingen op je toestel staan. Verwijder alle APN instellingen, en probeer opnieuw. Mocht het dan nog niet lukken, dan kan je best je toestel een harde reset geven (resetten naar fabrieksinstellingen), en opnieuw proberen.

 

Manuele MMS instellingen

Raadpleeg de handleiding van je toestel om het juiste menu van je GSM, smartphone of tablet terug te vinden. Volgende instellingen moet je ingeven, al de rest moet gewoon op de standaardinstelling blijven staan:

Toegangspunt/APN: mms.be
Gebruikersnaam/username: mms
Paswoord/password: mms
IP: 217.72.235.1
Port: 9201 (voor WAP1.0) of 8080 (voor WAP2.0)
URL: http://mmsc.be

 

Vergeet niet na installatie je toestel te herstarten. Mochten de instellingen niet werken, zou het kunnen dat er nog oude of verkeerde instellingen op je toestel staan. Verwijder alle APN instellingen, en probeer opnieuw. Mocht het dan nog niet lukken, dan kan je best je toestel een harde reset geven (resetten naar fabrieksinstellingen), en opnieuw proberen.

 

Manuele e-mail instellingen

Om je e-mail account te gebruiken, dien je de account gegevens van je internet provider te gebruiken (Telenet/Skynet/..). Echter worden in veel gevallen de uitgaande server geblokkeerd, en ben je verplicht de SMTP server van Medion Mobile te gebruiken. Deze is als volgt:

SMTP/relay/uitgaande server: mail.internetmail.be

 

Telefoonnummer helpdesk

Geraak je er echt niet uit? Dan kan je contact opnemen met de helpdesk van Medion Mobile. Deze kan je bereiken op volgend telefoonnummer, vanaf je GSM of smartphone:

Telefoonnummer helpdesk: 1976